Handig om te weten

Op 20, 21 en 22 oktober 2017 vindt een nieuwe editie van de Slag om Grolle plaats. Momenteel is de organisatie drukdoende met het samenstellen van het programma. Om u alvast een indruk te geven, vindt u onderstaand de informatie gebaseerd op voorgaande edities. Aan de informatie kunt u geen rechten ontlenen. We houden de informatie omtrent planning en programma zo up-to-date mogelijk.

  • De Slag om Grolle duurt drie dagen: vrijdag 20, zaterdag 21 en zondag 22 oktober 2017. Van 9.00 uur ‘s ochtends tot 17.00 uur ‘s middags wordt entree gevraagd, daarbuiten is het evenement vrij toegankelijk.  
  • Op het gehele evenement betaal je in de buitenhoreca met de speciale Slag om Grolle Dukaat (munt). Deze is op diverse plekken verkrijgbaar bij de muntenkassa’s. Ook accepteren verschillende cafés en restaurants deze munt. Middels deze munt steunt u het evenement.
  • Wil je niets missen? Volg dan bij binnenkomst de route-pijlen, dan zie je alles. 
  • In de gehele binnenstad tref je zeer divers entertainment aan, waarbij jij (of jouw kinderen) vaak zelf mee kunnen doen. Volg de instructies van de begeleiders op en onderneem nooit zelf actie.
  • Rondom de gehele stad treft u de kampementen aan, die allemaal vrij toegankelijk zijn. Toon respect voor de re-enactors en hun spullen en loop niet ongevraagd hun tenten binnen
  • De daadwerkelijke nabootsing van de Slag vindt plaats op het slagveld, op loopafstand, net buiten het centrum. Je kunt hier gedurende de gehele dag terecht. Houd rekening met (zeer) harde knallen van de kanonnen en zorg in ieder geval bij kinderen voor gehoorbescherming.
  • Het is mogelijk om tussentijds het terrein verlaten, maar vraag dan een stempel aan één van de kassamedewerkers, zodat de entree gewaarborgd is.
  • Gevonden voorwerpen en zoekgeraakte kinderen kunnen worden gemeld bij de centrale post. Deze bevindt zich in ‘De Mattelier’ naast het Stadsmuseum. (Mattelierstraat 19).
  • De Pendeldienst voor P1 Zwolle rijdt vanaf de Zwolseweg en vertrekt ieder kwartier. De eerste pendeldienst begint om 09.00 uur en de laatste pendeldienst rijdt om 22.00 uur.* Op de zondag zal de laatste pendeldienst om 19.115* uur zijn.
  • De pendeldienst voor P2 Eefsele rijdt vanaf de bushalte aan de Oude Papendijk (tegenover de parkeerplaats) en vertrekt ieder kwartier. De eerste pendeldienst begint om 09.00 uur en de laatste pendeldienst rijdt om 22.00 uur.* Op de zondag zal de laatste pendeldienst om 19.15* rijden.

* Indien er geen auto’s meer staan zal de pendeldienst eerder worden opgeheven. 

Huisregels

  1. Volg aanwijzingen van het personeel/beveiligingmedewerkers op.
  2. Er wordt bij de toegangscontrole mogelijk om legitimatie gevraagd.
  3. Het is verboden om wapens of drugs mee te nemen of te gebruiken gedurende het evenement.
  4. Wij tolereren op het evenemententerrein geen ongewenste intimiteiten, racisme, agressie, hinderlijk of aanstootgevend gedrag. Bij overtreding zal de politie direct ingeschakeld worden.
  5. Glaswerk is niet toegestaan.
  6. Voor uw veiligheid hangen op diverse plekken op het gehele evenemententerrein camera’s.
  7. Bij een eerder gekregen horecaverbod, wordt de toegang tot dit evenement ontzegd.
  8. Wildplassen wordt beboet.
  9. Help hulpverleners; fietsen horen in de stalling.
  10. Bij openbare dronkenschap wordt u verwijderd van het evenement.
  11. Bij diefstal wordt u overgedragen aan de politie.
  12. Bij molest wordt u verwijderd van het evenement.
  13. Volg bij het ontruimen van het evenement, de instructies van medewerkers met gele hesjes met de tekst ‘Sfeerbeheer’ op.
  14. Een ieder die het evenemententerrein betreedt geeft toestemming voor het maken van video-, foto- en geluidsopnamen waar de bezoeker mogelijk in of op voor zal komen. De organisatie gebruikt deze opnamen mogelijk voor promotionele doeleinden.
  15. Betreding van het evenemententerrein geschiedt op eigen risico. De organisatie kan niet aansprakelijk worden gesteld voor enig letsel die bezoekers van de locatie en/of het evenement mochten ondervinden.
  16. De organisatie stelt zich niet aansprakelijk voor diefstal, vernieling en/of kwijtraken van spullen.
  17. Op het Slagveld dient u te allen tijde achter de omheining te blijven.
  18. Er wordt geen alcohol geschonken aan personen jonger dan 18 jaar.
  19. Het is verboden om drones te laten vliegen boven het evenemententerrein.
  20. In situaties waarin deze huisregels niet voorzien beslist de organisatie over de mogelijk te nemen maatregelen. De beslissing van de organisatie hieromtrent is bindend.