Grolsch en Brouwersnös brouwen samen speciaalbier voor Slag om Grolle

Nieuw speciaalbier exclusief verkrijgbaar rondom de Slag om Grolle 2019

Bierbrouwers Grolsch en Brouwersnös slaan de handen ineen ter ere van de Slag om Grolle 2019. Speciaal voor deze zevende editie van de Slag gaan zij eenmalig gezamenlijk een nieuw speciaalbier brouwen. Dit bier is exclusief verkrijgbaar in aanloop naar en tijdens het evenement. Welk speciaalbier dit gaat worden, is aan de meesterbrouwers van beide brouwerijen. Zij gaan zich de komende maanden – samen met de organisatie van de Slag om Grolle – hierover buigen. Duidelijk is in ieder geval wel dat het bier gebrouwen gaat worden in Groenlo, de geboortegrond van Grolsch en vestigingsplaats van Brouwersnös. Consumenten worden in de loop van dit jaar gevraagd mee te denken over een passende naam voor dit bier, gerelateerd aan verhalen uit die tijd.

Bier en de Slag om Grolle

Van vrijdag 18 tot en met zondag 20 oktober 2019 vindt voor de zevende keer de Slag om Grolle plaats. Drie dagen lang wordt de stad omgetoverd tot de vestingstad Grolle ten tijde van de Slag om Grolle in 1627. Tot in het kleinste detail wordt de historische veldslag tussen de Staatsen en de Spanjaarden nagebootst. Een terugkerend historisch spektakel waarbij ruim 1.600 re-enactors uit heel Europa betrokken zijn. De historische binnenstad van Groenlo ondergaat daarbij een ware metamorfose waardoor bezoekers zich in de 17e eeuw wanen. En bier hoort daar uiteraard bij!

Marc Janssen en Henk-Jan ten Brincke, Meesterbrouwers bij Grolsch, gaan samen met Gerti van Hal en Johan Schröder, Meesterbrouwers bij Brouwersnös, het speciaalbier voor de Slag om Grolle 2019 ontwikkelen. Dit gebeurt vanzelfsprekend in nauw overleg met de organisatie van de Slag om Grolle. Het bier wordt vervolgens gebrouwen in de nieuwe brouwerij van Brouwersnös in Groenlo, gelegen in de tuin van Villa Adriana.

De band met Groenlo

Jos Oostendorp, Bierleiding Brouwerij Brouwersnös: “Als initiatiefnemers van Brouwersnös delen we met Grolsch en Groenlo een stukje historie in bier. Juist daarom vinden wij het geweldig dat Grolsch, de Slag om Grolle en Brouwersnös nu samen dit unieke bier gaan ontwikkelen en brouwen voor bierliefhebbers.”

Melanie Koning, Marketing Manager Grolsch: “Grolsch is trots op haar thuisregio en verbindt zich daarom graag aan Twente, de Achterhoek en haar geboortestad Groenlo in het bijzonder. Al sinds het ontstaan van de Slag om Grolle zijn we hier nauw bij betrokken. Nu Groenlo sinds vele jaren weer een brouwerij binnen haar stadsgrenzen heeft, ligt het voor de hand om gezamenlijk uit te pakken met een speciaal voor deze gelegenheid gebrouwen bier. Benieuwd wat de brouwers er samen van gaan maken!”

– EINDE PERSBERICHT –

Redactionele informatie

Voor meer informatie en/of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:

Craftbier Brouwerij Brouwersnös
Jos Oostendorp
Directeur Brouwersnös BV
jos@brouwersnos.nl

www.brouwersnos.nl
Facebook: brouwersnös

Koninklijke Grolsch
Koert van ’t Hof
Afdeling Corporate Affairs
corporatecommunications@grolsch.nl

www.grolsch.nl
www.koninklijkegrolsch.nl
www.werkenbijgrolsch.nl
Twitter: royalgrolsch
LinkedIn: grolsch
Facebook: grolsch

Over Brouwersnös
Bierbrouwerij en Proeflokaal Brouwersnös is sinds mei 2018 geopend voor haar gasten. Een onafhankelijke brouwerij op een prachtige locatie in Groenlo met een rijke biergeschiedenis met mooie verhalen. De initiatiefnemers van dit plan zijn de geboren en getogen Grollenaren Jos Oostendorp en de neven Andries en Frans de Groen, allen met een lange traditie in bier. In brouwerij Brouwersnös worden speciaalbieren gebrouwen en vergist volgens de methode van open bovenvergisting in grote open kuipen. Met de modernste technologie, maar met gevoel voor ambacht en authenticiteit.

Over Grolsch
Koninklijke Grolsch N.V. is een onderneming met een historie die teruggaat tot het jaar 1615. Grolsch behoort daarmee tot één van de oudste en meest succesvolle brouwerijen van Nederland en is actief op zowel de Nederlandse- als een groot aantal internationale drankenmarkten. Koninklijke Grolsch biedt een brede portfolio van merken en bierstijlen, zoals Grolsch Premium Pilsner, Grolsch 0.0%, de Grolsch speciaalbieren, Grolsch Radler, De Klok, Kornuit, Peroni, Meantime, Asahi Super Dry en Grimbergen. Sinds 2004 is Grolsch gevestigd in een moderne brouwerij in Enschede en sinds 11 oktober 2016 is Koninklijke Grolsch een dochteronderneming van Asahi Group Holdings.

Over Asahi
Asahi Group Holdings is een internationaal opererende Japanse onderneming met een portfolio bestaande uit bier, sterke dranken, frisdranken en voeding. Asahi streeft ernaar nieuwe waarden te creëren om indrukwekkende momenten te delen met mensen over de hele wereld. Asahi (‘rijzende zon’) is in 1889 gestart als Osaka Beer Brewing Company door Komakichi Torii, met het doel om een origineel Japans bier te brouwen. In 1987 werd Asahi Super Dry geïntroduceerd, hetgeen de groei van Asahi in zowel Japan als op de internationale markten enorm heeft versterkt. Asahi is marktleider in Japan, heeft een sterke positie op vele internationale markten en is actief in het uitbouwen van deze internationale positie. Meer informatie: http://www.asahigroup-holdings.com/en/.