Ticketverkoop is van start!
1 juli 2024
Nieuw speciaalbier exclusief verkrijgbaar rondom de Slag om Grolle 2019
Bierbrouwers Grolsch en Brouwersnös slaan de handen ineen ter ere van de Slag om Grolle 2019. Speciaal voor deze zevende editie van de Slag gaan zij eenmalig gezamenlijk een nieuw speciaalbier brouwen. Dit bier is exclusief verkrijgbaar in aanloop naar en tijdens het evenement. Welk speciaalbier dit gaat worden, is aan de meesterbrouwers van beide brouwerijen. Zij gaan zich de komende maanden – samen met de organisatie van de Slag om Grolle – hierover buigen. Duidelijk is in ieder geval wel dat het bier gebrouwen gaat worden in Groenlo, de geboortegrond van Grolsch en vestigingsplaats van Brouwersnös. Consumenten worden in de loop van dit jaar gevraagd mee te denken over een passende naam voor dit bier, gerelateerd aan verhalen uit die tijd.
Van vrijdag 18 tot en met zondag 20 oktober 2019 vindt voor de zevende keer de Slag om Grolle plaats. Drie dagen lang wordt de stad omgetoverd tot de vestingstad Grolle ten tijde van de Slag om Grolle in 1627. Tot in het kleinste detail wordt de historische veldslag tussen de Staatsen en de Spanjaarden nagebootst. Een terugkerend historisch spektakel waarbij ruim 1.600 re-enactors uit heel Europa betrokken zijn. De historische binnenstad van Groenlo ondergaat daarbij een ware metamorfose waardoor bezoekers zich in de 17e eeuw wanen. En bier hoort daar uiteraard bij!
Marc Janssen en Henk-Jan ten Brincke, Meesterbrouwers bij Grolsch, gaan samen met Gerti van Hal en Johan Schröder, Meesterbrouwers bij Brouwersnös, het speciaalbier voor de Slag om Grolle 2019 ontwikkelen. Dit gebeurt vanzelfsprekend in nauw overleg met de organisatie van de Slag om Grolle. Het bier wordt vervolgens gebrouwen in de nieuwe brouwerij van Brouwersnös in Groenlo, gelegen in de tuin van Villa Adriana.
Jos Oostendorp, Bierleiding Brouwerij Brouwersnös: “Als initiatiefnemers van Brouwersnös delen we met Grolsch en Groenlo een stukje historie in bier. Juist daarom vinden wij het geweldig dat Grolsch, de Slag om Grolle en Brouwersnös nu samen dit unieke bier gaan ontwikkelen en brouwen voor bierliefhebbers.”
Melanie Koning, Marketing Manager Grolsch: “Grolsch is trots op haar thuisregio en verbindt zich daarom graag aan Twente, de Achterhoek en haar geboortestad Groenlo in het bijzonder. Al sinds het ontstaan van de Slag om Grolle zijn we hier nauw bij betrokken. Nu Groenlo sinds vele jaren weer een brouwerij binnen haar stadsgrenzen heeft, ligt het voor de hand om gezamenlijk uit te pakken met een speciaal voor deze gelegenheid gebrouwen bier. Benieuwd wat de brouwers er samen van gaan maken!”
Redactionele informatie
Voor meer informatie en/of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:
Craftbier Brouwerij Brouwersnös
Jos Oostendorp
Directeur Brouwersnös BV
Tel: +31 6 55 39 81 24
jos@brouwersnos.nl
www.brouwersnos.nl
Facebook: brouwersnös
Koninklijke Grolsch
Koert van ’t Hof
Afdeling Corporate Affairs
Tel: +31 53 48 33 407
corporatecommunications@grolsch.nl
www.grolsch.nl
www.koninklijkegrolsch.nl
www.werkenbijgrolsch.nl
Twitter: royalgrolsch
LinkedIn: grolsch
Facebook: grolsch
Over Brouwersnös
Bierbrouwerij
en Proeflokaal Brouwersnös is sinds mei 2018 geopend voor haar gasten. Een
onafhankelijke brouwerij op een prachtige locatie in Groenlo met een rijke
biergeschiedenis met mooie verhalen. De initiatiefnemers van dit plan zijn de
geboren en getogen Grollenaren Jos Oostendorp en de neven Andries en Frans de
Groen, allen met een lange traditie in bier. In brouwerij Brouwersnös worden
speciaalbieren gebrouwen en vergist volgens de methode van open bovenvergisting
in grote open kuipen. Met de modernste technologie, maar met gevoel voor
ambacht en authenticiteit.
Over Grolsch
Koninklijke Grolsch N.V. is een onderneming met een historie die teruggaat tot
het jaar 1615. Grolsch behoort daarmee tot één van de oudste en meest
succesvolle brouwerijen van Nederland en is actief op zowel de Nederlandse- als
een groot aantal internationale drankenmarkten. Koninklijke Grolsch biedt een
brede portfolio van merken en bierstijlen, zoals Grolsch Premium Pilsner,
Grolsch 0.0%, de Grolsch speciaalbieren, Grolsch Radler, De Klok, Kornuit,
Peroni, Meantime, Asahi Super Dry en Grimbergen. Sinds 2004 is Grolsch
gevestigd in een moderne brouwerij in Enschede en sinds 11 oktober 2016 is
Koninklijke Grolsch een dochteronderneming van Asahi Group Holdings.
Over Asahi
Asahi Group Holdings is een internationaal opererende Japanse onderneming met
een portfolio bestaande uit bier, sterke dranken, frisdranken en voeding. Asahi
streeft ernaar nieuwe waarden te creëren om indrukwekkende momenten te delen
met mensen over de hele wereld. Asahi (‘rijzende zon’) is in 1889 gestart als
Osaka Beer Brewing Company door Komakichi Torii, met het doel om een origineel
Japans bier te brouwen. In 1987 werd Asahi Super Dry geïntroduceerd, hetgeen de
groei van Asahi in zowel Japan als op de internationale markten enorm heeft
versterkt. Asahi is marktleider in Japan, heeft een sterke positie op vele
internationale markten en is actief in het uitbouwen van deze internationale
positie. Meer informatie: http://www.asahigroup-holdings.com/en/.
1 juli 2024
15 mei 2023
6 april 2023
23 oktober 2022
14 juli 2018